”Så avslöjade jag klimatbluffen”

Lars Bern skriver om sitt yrkesliv, miljöintresse och engagemang sedan tidigt 70-tal. Han skriver intressant om hur han gått från att tro på uppgifterna att mänskligt orsakade utsläpp orsakar uppvärmning av jorden till ett helt annat synsätt. En läsvärd betraktelse.

Två citat från Newsmill:

En av mina tidiga mentorer sa alltid att man skall se upp när hela fårskocken går åt samma håll. Klimatdebatten har fått mig att förstå vad han menade. Den är ett skolexempel på hur man med desinformation skapar en masspsykos där små barn ligger sömnlösa av oro på nätterna. Det skriver miljödebattören LARS BERN, Ingenjörsvetenskapsakademin.

Framtiden verkar inte längre finnas runt Atlanten. Jag tänker förbereda mina barnbarn på att i framtiden blir det Kina och Indien som bestämmer den globala politiska agendan samtidigt som de fortsätter sina ökande utsläpp av koldioxid.

Så avslöjade jag klimatbluffen

